Jó-e a jóga hátfájás ellen?

Néha már te sem tudod eldönteni, amikor beáll a derekad vagy a vállad, hogy jeget vagy meleget tegyél rá? Pihentesd vagy épp mozogjál többet? Esetleg rögtön vegyél be sok fáldalomcsillapítót? De az eszedbe jutott már, hogy van egy ősi, megbízható gyógymód: a jóga hátfájás ellen.

Az ülés sajnos nem egy gerincbarát tevékenység

Egy olyan kultúrában, ahol a nap nagy részét mozgás nélkül és ülő helyzetben töltjük, nem csoda, hogy a hátfájás ennyi embert érint. Amit nagyon fontos tudnunk, hogy a központi idegrendszer idegei a gerinc mentén futnak végig a csigolyák által képzett alagútban, és az ideggyökök a csigolyák közötti résen lépnek ki. Így bármilyen deformitás van a gerincen, az kihathat az idegrendszer működésére, ezáltal az érintett szerveinkre is. „Ép testben ép lélek”, ahogy a mondás is tartja.

Mit csinálj, ha szinte mozdulni sem bírsz?

Vannak olyan helyzetek, amikor a fájdalom annyira elviselhetetlen, hogy alig tudsz mozogni, ilyenkor a pihenés, az izmok pihentetése a legjobb ötlet. De tényleg csak az akut időszakban. Utána pedig mozogni érdemes, de helyesen! Ebben segít a jóga, a hatha jóga.

Miként hat a jóga a hátfájás ellen?

A jóga növeli az izomerőt és a rugalmasságot, csökkenti a pszichológiai stresszt, az izomfeszültséget. Túl jól hangzik, hogy igaz legyen, de igazán egyszerű a jóga technikákkal enyhíteni pl. egy deráktáji hátfájást. Gondosan kiegyensúlyozott nyújtásokkal és erősítő pozíciókkal elkerülhetjük ezt a kellemetlen érzést.

Hogyan kezdj neki a jógának, ha fáj a hátad?

Kis lépésekben kezdd el a jógázást, de rendszeresen gyakorolj egy megfelelő szakember segítségével!.

Először is, lélegezz lassan és mélyen az orron keresztül a gyakorlás időtartama alatt! Belégzésénél tágulnak a bordáid, és ahogy kilélegzel, a köldököd körüli terület összehúzódik.
A légzés, a pranayama esélyt nyújt arra, hogy felépítsd azokat az izmokat, amelyek támogatják az ágyéki gerincszakaszt.

A nyújtás és az erősítés harmóniában kell hogy álljon és nemcsak a háti, de a derekad oldalsó szakaszát és a hasizmaidat is meg kell erősíteni, ám csak apró léptekben! Tudom, hogy a könyöködön jön ki, de az elegendő folyadékbevitel is elengedhetetlen, hogy egészséges gerinced, tested legyen!

A legtöbb ember, amikor fáj a gerincének alsó hátsó része, előrehajol és megérinti a lábujját. Ezt te sose tedd! Ez csak súlyosbítja a hátfájásod. Ehelyett megfelelő bemelegítés után, hátrahajló pózt kell végezz!

Ha gyakran fáj a hátad, főleg gyakorolnod kell a hátrahajló pózt! Naponta legalább egyszer! Akár úgy, hogy a falnak támaszkodsz. Kezdetben nehéz és néha fájdalmas lesz. De ha kitartasz, te is megtapasztalhatod, mekkora áldás a jóga hátfájás ellen!

Ha kedvet kaptál a hátfájásod gyógyszermentes megoldásához, keress engem és segítek egy megfelelő gyakorlatsor összeállításában!

Vidovszky Júlia
+36706325343
julia@feelgoodyoga.hu

Egyéni jógaoktatás - FeelGood Yoga